srijeda, 24. veljače 2016.

Kladdkaka - švedski čokoladni kolač



Čokoladni kolač koji će svakog ozbiljnijeg čokoljupca osvojiti već na prvi zalogaj. Svakim sljedećim moguće se razvije i ovisnost, oprez! 

Čokoladna, moćna kladdkaka zadivit će vas i lakoćom pripreme. 
Jednostavno se i brzo spravlja pa svim sladokuscima, bez obzira na iskustvo i vještinu u kuhinji, predlažem da se prime ovog izazova, sigurna sam da švedsko rješenje ni ovaj put neće razočarati.

Znači, za pripremu ove fine čokoladne slastice  dovoljno je odvojiti 10ak minuta i još 20-30 za pečenje. Jako je bitno da se kolač ne prepeče, on mora ostati sočan, u sredini vlažan i mekan. I ljepljiv. Da, upravo ta specifična ljepljivost čini ovaj kolač posebnim.
Kad se malo ohladi, obilno se pospe šećerom u prahu (ja sam se poslužila šlinganim tabletićem kao šablonom, sviđa mi se mustra haha) i posluži sa šlagom ili kuglicom sladoleda. 


Svi vi koji dugo pratite blog sigurno već znate da moj junior obožava čokoladne slastice, e, pa ovo mu je novi favorit ;)
Znala sam odmah da je to njegov tip kolača, recept mi je zapeo za oko još kad je Mirela objavila na svom blogu Kruha i... (uvijek s veseljem pratim što nam novo sprema, a znam da je i ona prava čokoholičarka haha) a, naravno, i slike s divnog Call me cupcake bloga samo su me dodatno motivirale ;)








Sastojci:

  • 4 jaja
  • 200 g šećera
  • srž vanilije ili vanilin šećer
  • 200 g maslaca
  • 100 g tamne čokolade
  • 80 g glatkog brašna
  • 80 g kakaa
  • prstohvat soli


Priprema:
  1. Pećnicu zagrijte na 170°C.
  2. Kalup za tortu (promjera 22 cm) obložite papirom za pečenje.
  3. Jaja, šećer i vaniliju miksajte dok smjesa ne postane pjenasta, oko 5 minuta.
  4. U manjoj posudi, na laganoj vatri otopite maslac i čokoladu.
  5. Pomiješajte brašno i kakao.
  6. Smjesi od jaja dodajte čokoladu s maslacem pa lagano lopaticom umiješajte i prosijano brašno s kakaom, malo posolite i miješajte dok smjesa ne postane glatka.
  7. Ulijte u pripremljeni kalup, stavite u zagrijanu pećnicu i pecite 20-30 minuta (dužina pečenja ovisi o pećnici). Provjeravajte kolač, sredina mora ostati mekana.
  8. Kolač nakon pečenja ostavite da se malo ohladi u kalupu, zatim uklonite stranice kalupa (obruč) i ostavite na sobnoj temperaturi. Kladdkaku obilno pospite šećerom u prahu i poslužite sa šlagom.







Broj komentara: 9:

  1. M Islim da ću i ja pronaći jednog čokoljupca koji će ga obožavati.

    OdgovoriIzbriši
  2. Naravno da mu se sviđa :)
    Odlićno izgleda ova mustra :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Tako jednostavno a tako zamamno i fino.
    😊

    OdgovoriIzbriši
  4. Zainteresirao me ovaj recept i to zato jer sam prije xy godina, jos kao curetak, jela cokoladni kolac specificne strukture, divnog okusa i mirisa. Toliko me ovaj recept izazvao, da sam ga isprobala, i da, to je to!
    To je kolac iz moje mladosti koji sam trazila!
    Ne znam broj ispecenih cokoladnih kolaca, biskvita, kocki koji su bili manje ili vise fini ali tu posebnu ljepljivost nije imao niti jedan.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zainteresirao me ovaj recept i to zato jer sam prije xy godina, jos kao curetak, jela cokoladni kolac specificne strukture, divnog okusa i mirisa. Toliko me ovaj recept izazvao, da sam ga isprobala, i da, to je to!
    To je kolac iz moje mladosti koji sam trazila!
    Ne znam broj ispecenih cokoladnih kolaca, biskvita, kocki koji su bili manje ili vise fini ali tu posebnu ljepljivost nije imao niti jedan.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pa super, Nives! Baš mi je drago :))
    Da, meni je isto ta specifična ljepljivost baš posebna, zato i jeste bitno da se kolač ne prepeče jer, bojim se da tada čarolija nestaje, mada vjerujem da je čak i u tom slučaju to fini čokoladni kolač.

    OdgovoriIzbriši
  7. Znaci bolje da malo ostane na čačkalici smjese nego da se prepece.

    OdgovoriIzbriši
  8. Tako je. Zapravo, test čačkalicom tu i nema neku ulogu jer kolač mora ostati mekan, u sredini baš jako. Hlađenjem će se malo stegnuti ali opet treba ostati mekan i sočan, ljepljiv :)

    OdgovoriIzbriši