srijeda, 31. prosinca 2014.

U gostima kod Tamare i uživancija u makovnjači i lisnatim rolicama :))

Rijetko sudjelujem u blogerskim igricama, iako se trudim pratiti što se kuha na drugim blogovima. Zahvaljujući fejsu, to je sada jednostavnije nego nekada prije :), tamo nam je sve nam je fino servirano.
E, upravo zahvaljujući fejsu, ja sam upratila da je u okviru igre FBI rukavice sada pod istragom Tamarin blog What's for dessert? i odmah pomislila kako ću ovaj put obavezno sudjelovati :) 

Tamarin rad pratim valjda od samih početka (nekako u isto vrijeme smo počele pisati blogove ;)) i veselim se svakom njezinom novom postu, njezin mi je blog baš jako, jako drag.
Vjerujem da ste već uživali u Tamarinim receptima i divnim fotkama, a ako ipak još niste, obavezno bacite oko na taj sjajni gastro-kutak.
Osim puno finih slastica, ima kod Tamare i slanih divotica, moći ćete dobro omastiti brk ;)

Koliko mi je drago što sam za ovu prigodu isprobala dva odlična recepta, toliko mi je i žao što nisam uspjela isprobati još puno toga što sam planirala, zabilježila, isprintala.

Ok, prva je pala makovnjača! 




To je tradicionalni kolač od dizanog tijesta kojeg je često radila moja draga baka, a kako su njezine masnice (tako mi u našem dijelu Slavonije zovemo i makovnjače i orahnjače) bile divne, savršene, nekako smo svi uvijek računali na nju, nismo joj se petljali u posao. 
I tako, baka već dugo nije s nama i ja sam konačno odlučila okušati se u pripremi makovnjače.
Tamarina mi je izgledala obečavajuće i nisam se prevarila. Ona je, doduše, radila i nadjev s makom i s orasima a ja sam se, za početak, posvetila samo maku (zato sam umijesila pola mjere tijesta).
Recept gotovo uopće nisam mijenjala, samo sam prilagodila mjere i u nadjev od maka dodala naribanu koricu limuna, sjećam se da ju je i baka stavljala. I tijesto sam prije nadjevanja premazala s malo otopljenog maslaca a nakon nadjevanja jajetom.

Meni je ova makovnjača odlična, tijesto je sočno, nadjeva ima upravo koliko i ja volim a fina je i sljedeći dan.

Tijesto:
  • 500 g glatkog brašna
  • prstohvat soli
  • 20 g svježeg kvasca
  • 3 žlice šećera
  • 1 jaje
  • 2 žumanjka
  • 25 ml ulja
  • 60 g otopljenog maslaca
  • 250 ml mlakog mlijeka

Nadjev:
  • 350 ml mlijeka
  • 120 g šećera
  • 25 g maslaca
  • 200 g mljevenog maka
  • naribana korica 1 limuna

  • malo otopljenog maslaca za premazivanje tijesta
  • 1 jaje + žlica, dvije vode, za premazivanje
  • šećer u prahu, za posipanje

Priprema:
  1. U šalici pomiješajte malo toplog mlijeka s kvascem i žlicom šećera. Ostavite na toplom mjestu 10ak minuta, dok se napravi pjenica.
  2. U veću posudu stavite prosijano brašno, posolite, promiješajte pa u sredini napravite udubinu u tu dodajte pripremljeni kvasac (pjenicu) jaje, žumanjke, ulje, otopljeni maslac, ostatak šećera i preostalo mlako mlijeko. 
  3. Umijesite glatko tijesto, stijenke zdjele namažite s malu ulja pa tijesto pokrijte i ostavite da miruje 10 minuta.
  4. Premijesite tijesto u zdjeli, opet pokrijte i ostavite na toplom mjestu da se diže oko 40 minuta.
  5. Pripremite nadjev od maka.
  6. U manju posudu stavite mlijeko, šećer, maslac i naribanu limunovu koricu pa zagrijte do vrenja. Dodajte mak, dobro promiješajte i na laganoj vatri kuhajte par minuta, dok se smjesa ne zgusne. Ostavite da se ohladi. Po želji dodajte žlicu-dvije slatkog vrhnja.
  7. Dignuto tijesto podijelite na dva dijela. Radnu površinu pospite s malo brašna pa oba dijela tijesta tanko razvaljajte tijesto, premažite tankim slojem otopljenog maslaca, nanesite nadjev od maka i ramotajte. Prebacite u lim obložen papirom za pečenje, ostavite malo mjesta između dvije štruce, premažite razmućenim jajetom pomiješanim s vodom pa na par mjesta izbodite vilicom. Ja sam svaku makovnjaču još na tri mjesta probušila preokrenutom kuhačom kako bih bila sigurna da se gornji sloj neće odvojiti od ostatka.
  8. Pokrijte prozirnom folijom i ostavite oko 30 minuta na sobnoj temperaturi.
  9. Sada maknite foliju i stavite makovnjače u zagrijanu pećnicu pa pecite oko 50 minuta na 160°C.
  10. Pečene makovnjače ohladite na rešetki a prije posluživanja pospite šećerom u prahu.


Drugi recept koji sam isprobala je isto slatki, ovaj put kremasti kolač. 
Lisnate rolice s kremom od vanilije. 


Nakon puno keksića i suhih kolačića, tražila sam nešto kremasto i odlučila se za ove fine rolice. Kao klinka voljela sam šaumrole ali mami je to bila poprilična petljancija pa ih nije baš često pravila. Ja imam modle za njih ali ih nikad do sada nisam koristila. Kod ovog recepta zanimljiv mi je bio spoj lisnatog tijesta u ovoj formi s kremom koju ja inače volim i često pripremam. 
Odlična kombinacija, fini spoj hrskavog i kremastog, mmmmm :)))
Ni kod ovog recepta nisam puno mijenjala, u kremu sam umjesto ruma dodala malo limunovog soka.


Sastojci:
  • 700 ml mlijeka
  • 3 žumanjka
  • 200 g šećera
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • 100 g brašna
  • 2 žlice limunovog soka
  • 200 ml vrhnja za šlag
  • 500 g lisnatog tijesta
  • 1 žumanjak + 1 žlica vode, za premazivanje

Priprema:
  1. Mlijeko zagrijte s polovicom šećera i vanilijom.
  2. Žumanjke i preostali šećer pjenasto izmiksajte, kada smjesa poblijedi dodajte malo toplog mlijeka i uz stalno miksanje dodajte postupno brašno i još malo mlijeka.
  3. Kipuće mlijeko maknite s vatre pa dodajte smjesu od žumanjaka i energično miješajte pjenjačom. Vratite na laganu vatru i kuhajte stalno miješajući još par minuta dok se krema ne zgusne.
  4. Kuhanu kremu ohladite (pokrijte prozirnom folijom), pa u ohlađenu kremu dodajte malo limunovog soka i tučeno vrhnje za šlag (ja vrhnje nisam baš jako čvrsto ulupala pa mi ni krema nije onako čvrsta kakva inače bude ali ovdje za sam kolač to i ne smeta ;) ).
  5. Modlice premažite s malo maslaca.
  6. pećnicu zagrijte na 200°C.
  7. Lisnato tijesto (ja sam koristila ono razvaljano, 2 x 250 g) po potrebi još malo razvaljajte i izrežite na trakice. Svaku modlu omotajte trakicom tako da se tijesto lagano preklapa, složite na lim obložen papirom za pečenje, premažite razmućemin žumanjkom i stavite u zagrijanu pećnicu. Pecite na 200°C oko 15 min, odnosno dok tijesto ne primi lijepu boju.
  8. Izvadite iz pećnice, ostavite par minuta da se malo ohlade a zatim uklonite kalupe i ostavite rolice da se potpuno ohlade.
  9. Ohlađene rolice punite hladnom kremom.
  10. Prije posluživanja pospite šećerom u prahu.

















Nema komentara:

Objavi komentar