utorak, 28. veljače 2012.

Pita s kruškama i kremom od badema...ajme!



Ovaj tart od krušaka odlučila sam praviti kada je Ana s bloga steamy, creamy... kao temu ovomjesečne igre Ajme koliko nas je! (više o nastanku i pravilima igre možete vidjeti ovdje) zadala kruške.
Zapravo, često kruške jedemo u sirovom obliku ali nekako dosta rijetko u kolačima pa je ovo bila prava prilika za jednu kruškastu slasticu.

Pita se sastoji od prhkog tijesta, kreme od badema, slastičarske kreme (koje se pomiješaju u jednu) i, naravno, krušaka.
Koriste se samo žumanjci pa odmah možete smišljati gdje i kako ćete iskoristiti bjelanjke. Inače, bjelanjci se mogu čuvati u hladnjaku nekoliko dana ili zamrznuti.







Potrebno je:


za prhko tijesto:
  • 250 g brašna (pola glatkog, pola oštrog)
  • 60 g šećera u prahu*
  • 120 g maslaca
  • prstohvat soli
  • 2 žumanjka
  • korica 1 limuna
  • 2 žlice hladne vode
  • 1 žlica kiselog vrhnja

*naknadno sam malo smanjila količinu šećera u tijestu, umjesto 100 g dovoljno je 60g

U veću zdjelu prosijte brašno, lagano posolite i promiješajte, dodajte maslac narezan na kockice pa vrhovima prstiju brzo utrljajte maslac u brašno kako bi dobili krupne mrvice. Dodajte šećer, žumanjke, limunovu koricu, vodu i po potrebi malo vrhnja. Brzo zamijesite, tek toliko da se tijesto skupi u kuglu. Sada ga stavite na foliju, formirajte u disk, zamotajte i ohladite (oko 1 sat u hladnjaku).

Dok se tijesto hladi napravite kreme.



za kremu od badema:

  • 70 g maslaca
  • 50 g šećera
  • 2 žumanjka
  • 70 g mljevenih badema
  • 1 žlica amaretta (ili ruma, kruškovca...)

Bademe potopite u kipuću vodu, poklopite i maknite s vatre. Nakon par minuta odstranite im kožicu, posušite ih (za brže sušenje možete ih šibnut u pećnicu, desetak minuta na 120°C) i sitno sameljite.
Maslac izradite sa šećerom, kada postane kremasto dodajte žumanjke i amaretto pa još kratko miksajte. Sada dodajte i mljevene bademe.

Ovu kremu dodajte slastičarskoj kremi.

za slastičarsku kremu:

  • 1/2 l mlijeka
  • 1 mahuna vanilije
  • 2 žumanjka
  • 100 g šećera
  • 50 g gustina (kukuruznog škroba)
  • sok 1 limuna

Na laganoj vatri zakuhajte mlijeko, dodajte mu polovicu šećera i sjemenke vanilije.
U drugoj posudi izradite žumanjke s preostalim šećerom, kada nakon 3-4 minute miksanja smjesa postane blijeda i pjenasta dodajte joj malo vrućeg mlijeka, promiješajte pa dodajte i gustin. Sipajte u posudu s mlijekom i na jako laganoj vatri, uz stalno miješanje kuhajte minutu-dvije, odnosno dok se zgusne. Maknite s vatre pa u kremu dodajte i limunov sok. 

Sada pomiješajte slastičarsku kremu i kremu s bademima.



Pećnicu zagrijte na 180°C.


2 kruške (viljamovke) ogulite i izrežite ih na četvrtine pa svakom komadu odstranite koštice i tvrdi dio. Svaku četvrtinu zarežite u tanke kriškice pazeći da ih ne odrežete do kraja.

Tijesto koje se prethodno dobro ohladilo tanko razvaljajte i prebacite u kalup za pite. Dno tijesta izbockajte vilicom na nekoliko mjesta. Stavite peći u zagrijanu pećnicu 7-8 minuta.

Izvadite tijesto iz pećnice pa ga prelijte kremom i po kremi rasporedite kruške. Ja sam pravila prevelike razmake pa mi nisu stali svi komadići, iskoristila sam jednu i pol krušku ;) 
Po kruškama posipajte malo šećera (ja sam pomiješala bijeli šećer i tamni muscovado).

Rubove pite možete zaštititi alu-folijom da vam tijekom pečenja tijesto ne zagori.
Pecite pitu 30ak minuta, dok ne primi finu zlatnu boju.

Mlaku pitu pospite štaub šećerom.









Broj komentara: 20:

  1. Super izgleda. Jučer sam radila sličnu pitu (bez slastičarske kreme) i drugog oblika pa znam da ste se lijepo osladili.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je toliko lijepo, predivne slike. Fantasticno dekorisano.

    OdgovoriIzbriši
  3. ova pita je baš ajme jako dobra! :))

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovo mora biti jako dobro ! Meni se posebno sviđa kombinacija krušaka i kreme od badema, obavezno bilježim recept ! Jako lijepo izgleda, divne slike !

    OdgovoriIzbriši
  5. jako volim pite, ova je veoma bogata i krema od badema mi je ovdje pun pogodak, slike su predivne

    OdgovoriIzbriši
  6. krema mi se jako svidja! Predivna je pita!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo je divno. Ja čitam i guštam.:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Prekrasno! Puno volim pite. Ova tvoja je baš divna! Hvala za recept :)!

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivan tart!!! Jako mi se svidja...

    OdgovoriIzbriši
  10. Uzivala sam u ovoj poslastici! Hvala sto ste ovaj divan recept podijelili sa nama.

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlicno! Mmmmm....bas gustam! Hvala na receptu :-))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tnx :)

      I hvala što ste svoje dojmove podijelili s nama :)

      Izbriši
  12. kukuruzni škrob je brašno ili opet nekaj drugo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kukuruzni škrob ili gustin, jestivi škrob koji se koristi za kuhanje a najčešće kod pripreme kolača
      http://www.oetker.hr/hr-hr/nasi-proizvodi/dodaci-za-kolace/gustin/gustin-fini-jestivi-srkob.html
      Lp

      Izbriši