ponedjeljak, 2. travnja 2012.

Kruh od pira sa sjemenkama buče, lana i sezama



Volim se igrati tijestom, volim isprobavati razne vrste brašna, volim miris pečenog kruha u kući i obožavam jesti topli kruh.

Iako se svi u kući svaki put rastapamo od miline nad domaćim kruščićem, ne mijesim ga često, to su zbilja rijetki pe(t)ci.
Valjda zato što inače nismo veliki potrošači kupovnog kruha.
Ovo je moj prvi kruh od pirovog brašna i totalno me oduševio, al totalno! Mogla sam ga samog jesti (i jesam ;)).



 
s malo sira i vrhnja, pa malo vlasca, ljute baranjske paprike i tostiranog sezama



Pirovo brašno možete nabaviti u dućanima zdrave hrane kao i u većim supermarketima, ali opet na odjelima zdrave hrane (možda će vam krupnik, spelt ili dinkel zvučati poznatije).
Ja sam za ovaj kruh koristila samo pirovo brašno ali može ga se miješati i kombinirati i s drugim vrstama brašna. 



Za jedan kruh potrebno je:

  • 1/2 kg brašna od pira (dinkel tip 630)
  • 1,5 žličica soli
  • 1 vrećica (7 g) suhog kvasca
  • 2 žličice šećera
  • 300 ml tople vode
  • 1 žlica maslinovog ulja
  • 1 šaka bučinih sjemenki
  • 1 šaka sjemenki lana
  • 1 šaka sjemenki sezama


Priprema:

U 1 dl tople vode dodajte suhi kvasac i šećer, promiješajte i ostavite da se aktivira.

U veću posudu stavite prosijano brašno, posolite ga, promiješajte, u sredini brašna napravite udubinu pa u nju dodajte pripremljeni kvasac, maslinovo ulje i preostalu vodu. Zamijesite tijesto.
Mijesite ga par minuta a kada postane svilenkasto vratite tijesto u posudu, prekrijte prijanjajućom folijom i ostavite na toplom mjestu da se diže dok ne udvostruči volumen.

Kada je dovoljno naraslo, radnu plohu pospite sjemenkama bundeve i lana, na njih stavite tijesto i premijesite ga, mijesite dok se sjemenke ne prime u tijesto. Opet ga vratite posudu, prekrijte folijom i ostavite da naraste.

Uključite pećnicu na 180°C.
Duguljasti lim za krug premažite uljem i pospite oštrim brašnom, tako da su dno i stranice kalupa prekriveni brašnom.
Tijesto formirajte u veknu, pospite ga sjemenkama sezama i stavite u pripremljeni kalup (po želji zarežite ga  po sredini, dužinom, ja jesam).

Pokrijte  i ostavite na toplom mjestu još 20ak minuta da se diže. 

Sada je tijesto spremno za pečenje.

Ubacite ga u zagrijanu pećnicu i pecite 30 minuta na 180°C.

Pečeni kruh ostavite 10ak minuta u kalupu a zatim ga izvadite i ostavite da se ohladi na rešetki ili ga malo po vrhu poškropite, "umijte" vodom i zamotajte  u čistu kuhinjsku krpu (koja ne miriše po omekšivaču  :lol).







Dobro se drži i drugi dan :)






Broj komentara: 17:

  1. Uvijek sam za komad domaćeg kruha i volim ga sama ispeći. Nisam još radila kruh od pirovog brašna, ali isprobati ću. Tvoj kruh izgleda jako dobro !

    OdgovoriIzbriši
  2. Uvodni dio si napisala kao da sam ti ga diktirala - potpuno ista situacija po pitanju kruha. Pirov kruh nisam probala.I krasno cvijeće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tnx ;)
      a cvećke su iz mog proljećem probuđenog dvorišta.

      Izbriši
  3. super izgleda! I jako mi se mi se sviđa ovo čime si ga premazala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to mi se prvo našlo pri ruci, al zbilja je odličan i solo :lol
      inače obožavam kruh sa sjemenkama, a ovaj još onako orašasto miriše, pa je ispao i malo slaniji...
      bit će uskoro repriza :)

      Izbriši
  4. Kao da mene opisuješ. Krasno ti je uspio kruh. Ja trenuno stalno mijesim onaj tvoj kukuruzni kruh koji se ne mjesi. Oduševljena sam sa njim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. o, super! taj je vigorov najomiljeniji ;)
      a dobro si ovo napisala, mijesiš onog koji se ne mijesi :lol

      Izbriši
  5. Kruh ti izgleda odlično, a posebno mi se sviđa što obiluje sjemenkama :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Tanja, krasno izgleda! :) I ja se volim igrati sa tjestom ali moram reči, da nemam još pravog osječaja šta se tiče tjesta! Ne uspije svaki put, haha :)!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. znam taj osjećaj, oooo, znam ;)
      i ja sam dosta dugo imala otpor prema dizanom tijestu, ali jednom kad se opustiš (a opuštanje dođe s praksom ;))to se vidi i na tijestu odnosno kruhu.

      Izbriši
  7. Stvarno ti je krasan ovaj kruh!
    I sama obožavam mijesiti tijesto, ali također to ne radim onoliko često koliko bih htjela

    OdgovoriIzbriši
  8. hvala vam na posjeti blogu i na komantarima :))

    OdgovoriIzbriši
  9. ooodličan kruh! i sama sam nedavno ponabavljala sve moguće vrste sjemenki baš s tom istom namjerom da obogatim tu elemetarnu namirnicu u našoj kuhinji... jednostavno obožavam kad svašta crcka pod zubima dok jedem kruh!

    OdgovoriIzbriši
  10. Da li je netko radio kiflice od čistog pirovog brašna ???

    OdgovoriIzbriši
  11. Krasan je, ja imam pirovo integralno

    OdgovoriIzbriši
  12. Ako ne dodate kvasac neće se udvostručiti ali biti će dobar i do 7 dana ako ga držite u vrečici zatvorenog na suhom, ako imate višak zaledite ga u zamrzivaču. Kod ovog kruha je jako dobro to što se kod vađenja iz zamrzivača jako brzo odmrzne. Beskvasni kruh, od pirovog brašan, rastopio mi je 15 kg za dva mjeseca. Sam ga radim, pa su ovo informacije iz prve ruke.

    OdgovoriIzbriši