ponedjeljak, 28. listopada 2013.

Spanakopita




Kada se spomene grčka kuhinja ja prvo pomislim na feta sir i famoznu grčku salatu :lol ali odmah se sjetim i tzatzikija, raznih musaka, gyrosa, punjenog povrća, mesnih okruglica, ćufti (keftedes)...

Ovo je moja verzija popularnog grčkog predjela, pite sa špinatom i fetom.
Ja sam ovdje koristila svježi mladi špinat ali u nedostatku istoga dobro će poslužiti i stariji (samo bi ga bilo dobro prvo kratko  blanširati) kao i smrznuti, ali u svakom slučaju špinat mora biti dobro ocijeđen.

Spanakopitu možete pripremiti s domaćim vučenim tijestom ili s gotovim korama za savijače, ja sam se odlučila bržu i jednostavniju opciju.





Za 8 trokutića je potrebno:
  • 250-300 g tankih kora za savijače
  • 300 g svježeg mladog špinata
  • 2 luka
  • 1 jaje
  • 2 žlice nasjeckanog peršinovog lista
  • 1 žlica nasjeckanog kopra
  • 200 g feta sira
  • 1 žlica maslinovog ulja
  • sol
  • svježe mljeveni crni papar
  • maslinovo ulje
  • malo maslaca


Priprema:

  1. Špinat operite pod mlazom hladne vode i dobro ocijedite. Kada se špinat ocijedio i posušio, malo ga zgnječite i tako dodatno rukama iscijedite.
  2. Sada špinat stavite u veliku zdjelu pa dodajte vrlo sitno nasjeckani luk, jaje, feta sir (usitnjen), nasjeckai peršinov list i kopar, žlicu maslinovog ulja, sol i papar. Sol dodajte oprezno jer je i feta slana a s paprom možete biti „šire ruke“. Sve dobro promiješajte.
  3. Kore/listove tijesta izrežite na trake širine 10-12 cm.
  4. Za jedan trukutić koristite 3 trake tijesta. Svaku traku lagano nauljite ili nakapajte otopljenim maslacem, na početak kora stavite hrpicu nadjeva pa zamotajte tako da dobijete trokut.
  5. Složite trokutiće u lim za pečenje obložen papirom za pečenje i svaki lagano premažite s malo otopljenog maslaca.
  6. Stavite peći u pećnicu zagrijanu na 180°C i pecite dok ne porumene, oko 30 minuta.
  7. Poslužite toplo s jogurtom (grčkim ;) ) ili tzatziki umakom.



Isto jelo možete pripremiti i tako da ne pravite trokute već koristite cijele kore i složite ih na klasičan način.



4 komentara:

  1. mmm... odmah mi sline počnu... sjećam se da sam tak nešto jela u Grčkoj i sad si baš razmišljam da bi mogla probat tvoj recept :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će ti se svidjeti i biti blizu onom što si tamo jela ;)

      Izbriši