utorak, 29. ožujka 2011.

Baklava


Ne poznajem nikoga tko nema mišljenje o baklavi :lol nju ili jako voliš ili jako ne.
Ja sam u onoj prvoj grupi a moji dečki u drugoj, zato baklavu pravim iznimno rijetko, a onda je to moj mali praznik.
I moram, moram spomenuti divne baklave koje mi je iz Sarajeva za Zagreb slala moja draga prijateljica. Već godinama kada pomislim na baklavu sjetim se i nje. Selma, imaš pusu :))

Ovu sam pravila po starom i provjerenom receptu moje mame, a novi je jedino način na koji sam je rezala.

Idemo redom...

Sastojci:
  • 1/2 kg tankih kora za baklavu
  • 1/2 kg mljevenih oraha (po želji dio oraha samo usitniti u avanu/mužaru)
  • 250 g maslaca
Kore formirati po tepsiji (ja sam ovaj put radila u okrugloj vatrostalnoj posudi pa sam izrezala krugove).
Otopiti maslac.
Dno posude premazati tankim slojem maslaca pa staviti prvu koru, premazati maslacem, pa preko nje drugu koru, pa isto učiniti s trećom. Četvrtu koru posuti dijelom mljevenih oraha. Nastaviti slagati baklavu, red kora pa red oraha i tako slagati slojeve baklave. Na kraju opet složiti 3-4 kore i samo svaku lagano premazati.
Složenu baklavu izrezati na rombove i po "rezovima" pažljivo rasporediti preostali otopljeni maslac.
Peći oko 45 min na 150°C, povremeno samo lagano protresti posudu.



Preljev (agda):
  • 1 l vode
  • 1/2 kg šećera
  • 1 limun (domaći)
Vodu i šećer kuhati 10ak min., dodati limun narezan na kolutove pa kuhati još par min.
Dio (2/3) preliti po pečenoj baklavi a ostatak još dokuhati, da bude gušće, pa i to preliti po baklavi.
Ostaviti da se ohladi na sobnoj temperaturi pa služiti sljedeći dan.

  

Broj komentara: 5:

  1. ja sam u grupi s tvojim deckima ali mi od ove baklave ide voda na usta :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Evo i ja te pratim. Samo naprijed Tanja!

    OdgovoriIzbriši
  3. olja, auuu, ovo je onda velik kompliment ;))

    jubi, tnx :) još tapkam i mučim s postavkama al ne dam se hehe

    OdgovoriIzbriši
  4. A joj kako si je lijepo izrezala. Baklava je super!

    OdgovoriIzbriši
  5. kako prekrasna baklava!!
    obožavam baklavu!!narezana je savršeno!

    OdgovoriIzbriši