nedjelja, 5. lipnja 2011.

Fina pita s rabarbarom i jagodama







Konačno sam našla rabarbaru i konačno sam napravila ovu finu, sočnu, mirisnu pitu!

Rabarbaru je kod nas još uvijek dosta teško naći, bar ovdje na kontinentu. Moj džoker je bio Dolac i nije me razočarao.
Kad je jednom nađete neće se biti lako odlučiti što prvo napraviti, jer osim u slatkim može se iskoristiti i u slanim jelima.
Ipak, važno je znati da se u prehrani koriste samo stabljike ove zanimljive biljke pune voćnih kiselina, ali ne i njezini listovi koji su otrovni.
Neka znanstvena istraživanja potvrđuju da rabarbara (pogotovo ona pečena) učinkovito pomaže u borbi protiv raka.



Vratimo se piti ;)
Ja sam se odlučila za ovu staromodnu pitu koja osvaja  izgledom a kasnije sam se uvjerila da ni okusom a ni mirisom ne zaostaje.
Tijesto je savršeno prhko a nadjev sočan i bogat, idealan spoj kiselkaste rabarbare i slatke, slasne jagode.





Tijesto:
  • 350 g brašna (1/2 glakog, 1/2 oštrog)
  • 1 žličica soli
  • 2 žlice šećera
  • 250 g maslaca
  • 100 ml ledeno hladne vode

U posudu staviti brašno, dodati sol i maslac narezan na kockice pa vrhovima prstiju utrljati maslac u brašno. Kada se naprave krupne mrvice dodati šećer i hladnu vodu pa umijesiti tijesto. Podijeliti ga u dvije loptice, neka jedna ostane malo veća od druge. Svaku lopticu staviti na komad prozirne prijanjajuće folije pa lagano rukom stisnuti tijesto da se formira u disk, zamotati ih i staviti na sat vremena u frižider na hlađenje.

Nakon sat vremena izvaditi veći dio tijesta iz frižidera, staviti ga na pobrašnjenu radnu plohu pa rastanjiti, pažljivo prebaciti u kalup za pečenje, tako da tijesto ide tek malo preko ruba stranica kalupa.
Vratiti u frižider pa za to vrijeme pripremiti voćni nadjev.




Nadjev:
  • 400 g rabarbare
  • 600 g jagoda
  • 3 žlice gustina
  • 100 g šećera
  • 1/2 ravne žličice mljevenog cimeta
  • 1 žlica limunovog soka
  • 30 g maslaca narezanog na male komadiće

i još
2 žlice mlijeka
malo šećera

Rabarbaru oprati i narezati na komadiće od oko 1-2 cm, jagode oprati, očistiti i one sitnije ostaviti cijele a krupnije prerezati napola. Voće skupa staviti u zdjelu, posuti pomiješanim šećerom, cimetom i gustinom.

Izvaditi iz frižidera kalup s tijestom, rasporediti voće po tijestu, po voću sipati limunov sok pa ravnomjerno rasporediti i komadiće maslaca.

Izvaditi iz frižidera i drugi dio tijesta, i njega rastanjiti na pobrašnjenoj površini i izrezati ga u 12 trakica širine oko 2 cm, pa trakice slagati preko voća formirajući "rešetkicu" od tijesta.
Vanjski rub donjeg tijesta lagano premazati mlijekom pa trakice lagano stisnuti, priljubiti uz donji dio tijesta.
Trakice također namazati mlijekom pa ih posuti šećerom.

Pitu staviti u pećnicu ranije zagrijanu na 200°C i uz ventilator peći 30ak minuta, neka fino porumeni. Tada pitu izvaditi iz pećnice, preko nje staviti alu-foliju (kako se trakice tijesta na vrhu ne bi previše ispekle), i vratiti u pećnicu na jos 15ak minuta.


na višesatnom hlađenju

Pitu ohladiti i rezati tek nakon par sati.
Ohlađenu pitu po želji posuti s malo šećera u prahu.

Budite strpljivi (znam da nije lako jer ludo miriše! hahah) al vrijedi čekanja jer ako pitu rasječete prerano voće će se raspuzati po cijelom tanjuru. Ok, i tako je ukusna al oku nekako manje ugodna :lol
Inače, recept sam našla na stranicama joyofbaking.com i tek ga malo prilagodila.


Broj komentara: 9:

  1. Nikad nisam probala rabarbaru. I stalno škicam da li ću ju gdje pronaći, ali ništa. Navodno je u kombinaciji s jagodama odlična, što potvrđuje i tvoja lijepa pita.

    OdgovoriIzbriši
  2. prekrasno izgleda, a sigurno je i fina.
    moram nabaviti rabarbaru pa da probam

    OdgovoriIzbriši
  3. Fantasticno ti je isaplo;) Steta sto je rabrab malo podcenejna ima tako prefinjen ukus:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Da, u Zg. je teško naći rabarbaru. Prošle godine sam guštala u njoj jer sam ju imala u vrtu. Ali ne znam što joj je došlo, listovi su joj bili požutjeli i na kraju su svi grmovi uvenuli:(

    Pita je baš simpatična:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj ja rabarbaru tražim već par godina i to bezuspješno. Našla sam je jednom u metrou ali je bila sva povenula i skupa ko vrag pa sam odustala od kupnje.
    Jako mi se sviđa ova kombinacija, moram prošetati do Dolca i ako je nađem obavezno isprobam tvoj recept. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Bravo za rabarbaru. Ja je tražim na Dolcu već godinama ali je nikada nisam pronašla. Jel može točna lokacija gdfje na Dolcu?

    OdgovoriIzbriši
  7. hvala cure :))
    kombinacija je zbilja odlična, rabarbara je dosta kisela, probala sam je i sirovu, tako da uz jagode ide savršeno.

    info za zagrepčanke - na dolcu ih sigurno ima jedna bakice koja bude dolje, u zatvorenom dijelu, tamo kod stepenica za gornji dio. tamo je svakim danom osim nedjelje ;))

    OdgovoriIzbriši
  8. e da, ako se odlučite potražiti ovu baku na dolcu, nemojte da vas obeshrabri ako taj dan ne bude imala fine i svježe stabljike rabarbare, samo se dogovorite s njom da vam sljedeći dan donese svježu (ja volim crveniju pa joj i to napomenem ;)).

    OdgovoriIzbriši