četvrtak, 15. rujna 2011.

Krem juha od muškatne tikve







Znate ono kad djeca zadrve da nešto ne žele jesti i da to ne vole a da nisu ni probali?
E, tako nekako sam i ja zabrazdila s bundevama :lol
Ok, ja ih jesam probala i nisu mi se svidjele, al te sam dojmove stekla još u djetinjstvu. Iako mi je npr. miris pečene bundeve uvijek bio drag, okus bundeve me odbijao.

Sve donedavno ;)




Prije nego se bacim na pisanje recepta, evo još par riječi u prilog bundevi. Bogata je vitaminima i mineralima, sadrži beta-karoten te ima antioksidativna svojstva. Povoljno djeluje na probavu, bogata je vlaknima i sadrži vrlo malo kalorija.
Bundeva dugo zadržava svježinu te se može mjesecima čuvati na hladnom i mračnom mjestu.
Koristi se u pripremi slanih i slatkih jela, od juha, salata i pirea do raznih slastica i kašica za bebe.




Za ovu finu, gustu i kremastu juhu trebat će vam:

  • 1 muškatna (butternut) bundeva (od oko 1 kg)
  • 2-3 glavice luka
  • 1 l temeljca (mesnog ili povrtnog)
  • 1 dl mlijeka
  • 1-2 peperoncina
  • navrh žličice kurkume u prahu
  • sol, papar
  • ulje


priprema:

Bundevu operite, prerežite napola, očistite od sjemenki, ogulite pa narežite na sitnije kocke.
Luk očistite i sitno nasjeckajte.
U posud zagrijte ulje pa dodajte nasjeckane peperoncine i luk, malo posolite i pustite da luk na laganoj vatri povene i smekša se.
Sada dodajte i kockice bundeve, promiješajte i ostavite na laganoj vatri par minuta. Zalijte ranije pripremljenim temeljcem (ako ga nemate zakipite vodu i dodajte povrtnu ili goveđu kocku).
Kuhajte 30ak min. odnosno dok se bundeva skroz smekša. Posolite, popaprite, dodajte kurkumu i usitnite štapnim mikserom.
Na kraju dodajte mlijeko i kuhajte još nekoliko minuta.

Juhu možete poslužiti uz kockice prepečenog kruha i malo slatkog ili kiselog vrhnja.








Broj komentara: 12:

  1. Predivno! Jako jako ukusno izgleda, šteta što miris ne dopire do nas :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim ovakve čorbice, jako lepo izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  3. Obožavam ovakvu juhicu, pogotovo uz dodatak preprženih kockica kruha. Mljac!

    OdgovoriIzbriši
  4. Mogu samo da potvrdim..odlicna je;))

    OdgovoriIzbriši
  5. i ovdje su juhe od bundeve - in -. fino fino!

    OdgovoriIzbriši
  6. tako i moj muž. ne voli bundeve, ne voli mahune, ne voli orahe od malena. a sad bi se udavio o svemu tome :D meni je tako s maslinama bilo. nikako ih nisam mogla podnijeti i kad sam ih prije nekih godinu dana ponovo probala, navukla sam se na njih. obožavam ih i ne mogu više bez njih :) juhica je super! najdraža mi je boja te tikve i juhice, sunčana, vesela...

    OdgovoriIzbriši
  7. Prekrasna ti je ova krem juhica.

    OdgovoriIzbriši
  8. Znam kako je to kad si nešto umisliš da ne voliš. Tako je meni sa senfom, majonezom, maslinama i još kojekakvim sastojcima, ali polak isprobavam pa se nadam da ću ih zavoljeti. Juhica izgleda fenomenalno i baš je cool ovako poslužena u šalici. ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Fantastična juha! I tako krasno dekorirana! Kockice kruha kao dodataka su odlična ideja. Sve pohvale!

    OdgovoriIzbriši
  10. hvala :)

    imam u pričuvi još nešto zgodno s bundevama, uskoro ću i ovdje objaviti. sad kad me krenulo... :lol

    OdgovoriIzbriši
  11. ja još uvijek pokušavam pronaći način da zavolim tikve, juhica mi divno izgleda, ali ne znam kad ću da se usudim isprobati je, ali isprobat ću je svakako

    OdgovoriIzbriši