četvrtak, 4. travnja 2013.

Brzi kruh sa sodom bikarbonom






Dugo nisam uopće htjela raditi s dizanim tijestom, činilo mi se da tu priču neću nikada dovoljno dobro savladati, a onda se dogodio nekakav klik, ja sam prestala titrati nad njim i odjednom je sve postalo jednostavnije (i uspješnije).

Sada smo dizano tijesto i ja na "ti", volim raditi s tijestom, volim mijesiti kruh i više od svega obožavam miris toplog domaćeg kruha.
Priprema domaćeg kruha pravi je mali ritual u kojem baš, baš guštam.


Recept sam našla u odličnoj knjizi Kako napraviti kruh (Emmanuela Hadjiandreoua), a osim sjajnih recepata i jako zgodnih ideja, knjiga me oduševila i lijepim fotkama (S. Paintera).
Naravno, sada pravim i startere, isprobavam beskvasne kruhove, brojim dane i bočiće....zabavljam se :lol

A zašto sam od svih recepata odlučila isprobati (i podijeliti) baš ovaj? 
Zato jer me sjetio na bakinu pogaču sa sodom (i jogurtom) koju sam obožavala i koja je tako savršeno mirisala da sam morala barem pokušati makar i na trenutak vratiti taj miris iz djetinjstva.
I uspjelo mi je :)

Priprema je jako jednostavna, kruh brzo gotov i, za one od vas koji nisu ranije koristili sodu u ovoj kombinaciji, moram reći - drukčiji je od kraha s kvascem. 

Ovaj kruh nije od onih koje treba dugo mijesiti i čekati, dapače, začas se samo pomiješaju sastojci, tijesto se ne treba odmarati ni dizati. Za razliku od gore spomenute bakine pogače, koja ipak treba malo odstoji prije pečenja, ovaj kruščić odmah ide u pećnicu.

Najbolji je još topao ;) 

Kombinirala sam raženo i pirovo brašno pa je kruščić malo "vlažan", s bijelim pšeničnim brašnom bude razabraniji.
Možete ga zamijesiti s mlaćenicom (ako nje nemate, jednostavno je napravite sami tako da u mlijeko dodate malo limunovog soka, promiješate i ostavite par minuta - vidjet ćete da se struktura mijenja), kiselim mlijekom, mlijekom ili jogurtom. Soda reagira s kiselinom i tako pomaže tijestu da se diže ;)

Ovo je tek mrvicu modificiran originalni recept (tamo je autor koristio bijelo oštro brašno).


Za mali kruščić potrebno je:


  • 250 g brašna (pola raženog, pola pirovog)
  • žličica soli
  • žličica sode bikarbone
  • 250 ml jogurta ili mlijeka



  1. Pećnicu zagrijati na 200°C.
  2. Pomiješati brašno, sodu i sol.
  3. Dodati jogurt (ili mlijeko, kiselo mlijeko, mlaćenicu) i promiješati tek da se smjesa sjedini, ništa previše.
  4. Pobrašniti radnu plohu (malo obilnije), izručiti tijesto (koje je dosta rijetko, tako i treba biti). Oblikovati u kuglu i lagano spljoštiti. Dobro uvaljati u bijelo brašno pa prebaciti u malo nauljen (ili papirom za pečenje obložen) lim za pečenje. Oštrim nožem zarezati u križ.
  5. Staviti u zagrijanu pećnicu i peći 20 -30 min .







Broj komentara: 10:

  1. Super izgleda, probat ću sigurno! Sad sam u fazi domaćeg kruha :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne mogu vjerovati da postoji tijesto za kruh koje se može odmah peći. Tako skoro u svakom času možemo uživati u toplom kruhu :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Jednom sam pravila soda hleb, nije ni približno bio kao iz nekog irskog paba gde je recept snimljin. Tačno sam zapisala al je krčmar izgleda nešto zezno.

    Evo prilike za drugi pokušaj, mnogo mi se sviđa jer nije od belog brašna.

    OdgovoriIzbriši
  4. Divota od kruha! Kruh već dvije godine ne kupujem, pravim ga redovno i s velikim guštom, mene rad s tijestom opušta... Ovaj kruh me podsjeća na irski kruh sa sodom bikarbonom, pravila sam ga jednom davno, moraću provjeriti recept. U svakom slučaju je bio preukusan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, nakon puuuno vremena i prvih nespretnih pokušaja, sada i ja mogu reći da me baš opušta, prava terapija :)

      Izbriši
  5. Divno izgleda, volim rustične hlebove.

    OdgovoriIzbriši
  6. Još nisam pravila hleb sa sodom, moram to podhitno promeniti, možda baš po ovom receptu ;) predivno ti izgleda hleb!

    OdgovoriIzbriši
  7. godinama ne kupujem kruh jer mi idu na živce svi ti ofarbani i napuhani...pekla sam već mnoge vrste a i ovaj ću isprobati jer je brzo gotov-za hitne slučajeve

    OdgovoriIzbriši