nedjelja, 7. kolovoza 2011.

Pita s breskvama i nadjevom frangipane



Uvaaau!
Eto, to sam rekla kada sam probala komadić ove sjajne pite jer me već dugo nešto slatko nije ovako oduševilo. Prhko tijesto, voće i taj fantastični nadjev!
Frangipane (a čita se franžipan) je fina, specifična krema od badema i maslaca a savršeno paše u ovoj kombinaciji s breskvama, iako ga možete koristiti i bez voća.



prhko tijesto:
  • 300 g brašna (100 g glatkog + 200 g oštrog)
  • 180 g maslaca, hladnog i narezanog na kocke
  • prstohvat soli
  • 3 žlice šećera
  • 2 žumanjka
  • malo naribane limunove korice
  • 3-4 žlice hladnog mlijeka

voće:
  • 6 bresaka, narezanih na kriške
  • sok jednog limuna
frangipane:
  • 100 g maslaca
  • 100 g šećera
  • 1 jaje + 1 žumanjak
  • 120 g mljevenih badema
  • 1/2 žličice ekstrakta gorkog badema
  • 1/2 žličice ekstrakta vanilije
  • 2 ravne žlice oštrog brašna



Prvo umijesite tijesto.
U veću posudu sipajte brašno i dodajte mu na kockice narezan maslac pa vrhovima prstiju trljajet maslac u brašno dok se ne naprave krpune mrvice. Dodajte malo soli, zatim šećer, žumanjke i naribanu limunovu koricu. Na kraju dodajte i mlijeko pa umijesite tijesto dok se ne sjedini u kuglu.
Tijesto zamotajte u prozirnu foliju i ostavite u hladnjaku oko sat vremena, da se dobro ohladi (ovaj korak možete i ubrzati tako da tijesto stavite na kraće vrijeme u zamrzivač).

Bademe ogulite tako da ih nakratko potopite u vrelu vodu, poklopite pa nakon minutu izvadite iz vode i prstima skinete kožicu s njih. Posušite ih pa sameljite.

Pećnicu zagrijte na 180°C.
Kalup za pite po potrebi premažite tankim slojem maslaca.
Ohlađeno tijesto razvaljajte i prebacite u kalup, izbockajte ga vilicom pa pažljivo formirajte tijesto uz rub kalupa, može ići i malo preko ruba ;) a ako vam tijesto malo pukne ili negdje nastane rupa, samo otkinite s mjesta gdje ga imate viška i "zakrpajte" kritični dio. Sve to učinite što je brže moguće kako se tijesto ne bi ugrijalo.

Ubacite kalup s tijestom u pećnicu i pecite 10ak minuta.

Dok se tijesto peče vi priredite voće i frangipane.

Breskve narežite na kriške i polijte limunovim sokom.



Breskve su spremne a sad se bacite na pripremu nadjeva frangipane.
Maslac i šećer pjenasto izmiksajte. Dodajte jaje pa nastavite miksati. Kada se jaje sjedinilo s kremom dodajte i žumanjak pa opet nastavite miksati. Sada dodajte mljevene bademe, ekstrakt vanilije i badema i na kraju brašno.
Dobit ćete finu gustu kremu.

Izvadite tijesto iz pećnice, po tijestu rasporedite kremu a zatim i breskve.
Vratite u pećnicu i pecite još 30ak minuta, odnosno dok pita ne dobije finu zlatnosmeđu boju.

Možete pitu služiti toplu ili hladnu, fina je svakako.


 recept sam preuzela iz Sense i malo ga prilagodila




  



Broj komentara: 15:

  1. Pridruzujem se! Ovaj kolac zaista izgleda vrlo ukusno:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Frangipane nadjev izvrsno nadopunjuje voće. Odlična pita!

    OdgovoriIzbriši
  3. prekrasna pita, uopće ne sumnjam u kombinaciju bresaka i frangipaena!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. ovo zbilja vrhunski izgleda. Breskve i bademi su savršena kombinacija

    OdgovoriIzbriši
  5. Divne su slicice i pravo je uzivanje grickati ovako fin desert u vrtu puuunom zelenila i lepog cveca!;)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Frangipane je nesto najbolje sto sam probala, sa breskvama je sigurno super!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo mi se jako ali jako dopada. Mogu misliti kako je dobar nadev od badema a naročito sa ekstraktom gorkog badema. Beležim!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja mislim da kod mene ne bi dočekala da se puno ohladi ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Ovo je za mene puno okusa i mirisa.

    OdgovoriIzbriši
  10. krasno izgleda..i s obzirom na sastojke siguran sam da je vrlo ukusno! :)

    OdgovoriIzbriši
  11. tnx :))
    u međuvremenu sam isprobala i varijantu sa smokvama i šljivama, ne znam koja je bolja.
    vidi se da me oduševljenje nije prošlo :lol

    OdgovoriIzbriši
  12. This infогmation іs worth eѵeгyone's attention. Where can I find out more?

    My web page :: silk'n sensepil hаіr rеmoѵal

    OdgovoriIzbriši
  13. Odlicno izgleda! Jedno tehničko pitanje - Koliki je kalup za pitu?

    OdgovoriIzbriši
  14. Hvala :) Ja sam koristila kalup promjera 25 cm ali i bit će ok i 1 cm +/-

    OdgovoriIzbriši