utorak, 5. lipnja 2012.

Pita od (pekan) oraha





Kada bih čula da se po nekoj knjizi koja mi se jako svidjela snima film, s nestrpljenjem bih ga očekivala ali nakon gledanja uglavnom bih bila razočarana. Manje ili više.
Ok, s vremenom sam smanjila očekivanja.

"Pohane zelene rajčice", e, tu je priča bila nešto drukčija.
Prvo sam gledala film, koji me, btw, oduševio a nakon par godina kupila sam i knjigu. Knjiga je samo još pojačala dojmove!
Divna, topla priča koja se ne zaboravlja.
Vama koji ste čitali knjigu i/ili gledali film jasno je o čemu pišem.

Na kraju knjige nalaze se Sipseyni recepti, ovaj je jedan od njih (Pecan pie).
Malo sam ga promijenila jer neke sastojke nisam imala, odnosno nisam imala dovoljno.






za pitu promjera 23 cm

Tijesto:

  • 150 g brašna (pomiješanog glatkog i oštrog)
  • 80 g maslaca
  • malo soli
  • 1-2 žlice hladne vode


Nadjev:

  • 2 šalice oraha (ja sam imala pola pekan oraha a pola običnih, obične sam nasjeckala na sitnije komade)
  • 150 g maslaca
  • 1/2 šalice smeđeg šećera + žlica tamnog muscovado šećera
  • 1/2 šalice meda
  • 1 žlica brašna
  • 2 žličice vanilije
  • 1/4 žličice soli
  • 3 jaja




  1. Umijesite tijesto i dobro ohladite (1/2 sata u hladnjaku).
  2. Rastanjite ga i njime obložite kalup za pitu.
  3. Po tijestu rasporedite orahe (komadiće i polovice).
  4. Pripremite nadjev - u posudu stavite maslac, zagrijte, dodajte šećer, med, brašno, vaniliju i sol. Kuhajte dok se šećer ne rastopi. Maknite s vatre.
  5. U drugoj posudi pjenasto ulupajte jaja pa ih, uz stalno miješanje, polako dodajte gornjoj smjesi.
  6. Sve izlijte po tijestu i orasima, stavite u pećnicu zagrijanu na 180°C i pecite nekih 50ak minuta. (15 minuta prije kraja pečenja stavila sam par oraha u sredinu pite, kao za ukras ;) i oni su se gotovo jedini zadržali gore, ostali su mi se stopili s kremom).


"Slatko kao grijeh - Stumpova najdraža pita."

Tako ovaj recept završava ;)




Inače, po originalnom receptu išlo bi puno više šećera i kukuruzni sirup kojeg ja nisam imala pa sam koristila med. Tkđ, dio pekan oraha zamijenila sam vulgaris orasima. Muscovado isto nije u receptu, njega sam dodala onako, fin mi je, a na kraju mi je dosta potamnio kremu.
U knjizi se ne spominju mjere za tijesto, podlogu za pitu, pa sam  napravila ovakvo, bez dodatka šećera.
E, da, koristila sam šalice od 2 dl.
Zapravo, toliko sam izmasakrirala izvorni recept da to više nema puno veze s njim, al dobro, bio je početna točka, inspiracija.

Odlična mi je ova pita, baš fino karamelasta, jedio ću sljedeći put nadjev praviti bez brašna, vjerujem da će tekstura tada biti kremastija, svilenkastija.






Umjesto glazbe dodajem jednu od luđih scena iz filma :lol  Towanda! :)))
(odlična Kathy Bates)


Broj komentara: 10:

  1. ja nikako da pogledam ovaj film,budem :)
    Pita izgleda jako primamljivo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj, tamara, sjeti se prvom prilikom, nećeš požaliti :)

      Izbriši
  2. Prvo sam pročitala knjigu: Bijaše to davno i još uvijek me drži oduševljenje. Gledala sam i film, dobar je. Ali, knjiga je knjiga!!! Meni se sviđaju ovakve "pite" prije bih rekla torte! Ipak si se ti dobro snašla!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, uvijek su knjige posebnije.
      a što se pite tiče, obzirom na sve moje intervencije, da, odlična je :lol

      Izbriši
  3. Obožavam taj film!!! Knjigu nisam ni videla ovde,potražiću je malo bolje.
    Pita je super,pravila sam slično sa lešnikom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vjerujem da je i s lješnjacima odlična. ja ću sigurno napraviti još nekoliko varijacija na temu;)

      Izbriši
  4. Ovo je jedan od mojih omiljenih filmova. I ja sam ga jednom stavljala na moju FB stranicu. Ja uvijek volim prvo procitati knjigu, pa film, ali ovu nisam citala.Ova pita divno izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  5. nažalost nisam ni knjigu pročitala a ni film pogledala, vjerujem da ti se svidjela kad si odlučila isprobati recept!pita krasno izgleda

    OdgovoriIzbriši
  6. Obožavam tu knjigu, krasna je pita.

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlična pita, pecan orahe obožavam u ovim kombinacijama :)
    Knjigu nažalost nisam pročitala, ali ideja ti je i više nego odlična za ljeto koje dolazi :)

    OdgovoriIzbriši