ponedjeljak, 21. listopada 2013.

Kruh koji se ne mijesi




Kakav je meni gušt peći domaći kruh, čudo jedno! :lol
Ma ne mora to biti ni kruh, mogu proći i peciva, slana, slatka...općenito, priprema dizanog tijesta u raznim izvedbama mi predstavlja zadovoljstvo i stvara onaj poseban osjećaj i ugođaj topline doma. Pa još kad zamiriše...mmmm, ma milina.
Okej, možda sam malo zabrijala, možda sam ovog trena i gladna (he, he) ali koliko sam nekada imala otpor prema tom tijestu, misleći (nakon dva-tri neslavna pokušaja, jel) da je to vještina koju nikada neću usvojiti i savladati, toliko sada nadoknađujem i guštam u njegovoj pripremi.



Za ovaj današnji kruščić čak nije potrebno ni svladavati te osnove dizanog tijesta, ovaj se kruh ni ne mijesi, samo se pomiješaju sastojci i dalje vrijeme radi svoje ;)

Ovaj recept, odnosno kruh bio je veliki hit kada ga je prije nekoliko godina J. Lahey, njujorški pekar, prezentirao  novinaru New York Timesa. 
Kruh koji se ne mijesi i danas je jako popularan, on osvaja upravo tim drukčijim načinom pripreme koji kasnije (puno kasnije ;)) rezultira finim kruhom, mekane, prozračne sredine i tanke, posebno hrskave korice.
Ja jako volim i taj njegov rustikalni izgled.

Priprema ovog kruha je krajnje jednostavna samo ga treba dugo čekati (tijesto je najbolje pripremiti navečer za sljedeći dan ;)).
Kruh se treba peći u posudi s poklopcem koja može u pećnicu (znači bilo koja vatrostalna posuda, staklena ili keramička, okrugla ili ovalna). Ja najčešće pečem u okrugloj posudi promjera 20 cm ali ovaj put sam koristila dvije podjednake tepsije (limove) za kolače, one uže a dublje.



Sastojci za osnovno tijesto:
  • 450 g brašna  (ja sam ovdje kombinirala pšenično i pirovo brašno)
  • 350 ml mlake vode
  • 1/4 žličice suhog kvasca
  • 1 žličica soli

Priprema:

  1. U zdjeli pomiješajte brašno, sol i kvasac pa dodajte vodu i samo promiješajte da se sastojci sjedine. Pokrijte i ostavite na sobnoj temperaturi 12 do 16 sati (npr. pripremite navečer a stavite peći sljedeći dan). Tijesto će tijekom stajanja malo narasti, biti puno balončića i postati ljepljivo.
  2. Pobrašnite radnu plohu, izručite tijesto, pobrašnite ga odozgo pa lagano rukom rastanjite. Sada preklapajte tijesto sa svih strana (lijeve, desne, donje i gornje) prema sredini. Da, da, jako je mekano i možete si pomoći lopaticom za tijesto.
  3. Čistu kuhinjsku krpu obilno pobrašnite pa tijesto prebacite na krpu, zamotajte ga u nju i ostavite da odmara oko 2 sata (može i duže, meni je znalo stajati i duplo duže jer mi tako odgovaralo).
  4. U pećnicu stavite posudu s poklopcem u kojoj će se kasnije peći kruh, ugrijte na 250°C, pa kada se sve zagrije, vruću posudu pažljivo izvadite iz pećnice, u posudu stavite odstajalo tijesto, poklopite, vratite u pećnicu i pecite 30 minuta.
  5. Sada posudu izvadite, maknite poklopac pa vratite kruh u pećnicu na još 15ak minuta.
  6. Pečeni kruh izvadite iz posude i stavite na rešetku. 






Ovaj kruh može se pripremiti s raznim kombinacijama brašna kao i samo s bijelim, pšeničnim brašnom (tada bude, naravno, puno razabraniji i prozračniji).
Ako nemate vatrostalnu zdjelu s poklopcem, mogu vam, kao meni ovaj put, sasvim dobro poslužiti i tepsije (ipak, ne one potpuno plitke ;)) ili neke druge posude koje mogu u pećnicu a dobro "sjedaju" jedna na drugu.
Opustite se i uživajte :)




divna stvar za kraj...



Broj komentara: 9:

  1. obožavam ovaj kruh, stvarno ti je krasno ispao

    OdgovoriIzbriši
  2. Najbolji kruh, žao mi je što gab nemam vremena češće spremati

    OdgovoriIzbriši
  3. Dok nisam isprobala ovaj recept, kruh je bio vječiti predmet ismijavanja u mojem domu (što ćemo danas s kruhom, gađati nekoga?). Ovaj je kruh sve promijenio i kao da sam odjedanput stekla znanje i samopouzdanje koje ranije jednostavno nisam pronalazila, iako sam pokušavala slijediti slijepo recepte i postupke. Danas mi kruh nije više izazov nego jednostavno užitak. I ti si ga prekrasno napravila, pogotovo što si dodavala i pirovo brašno. Meni izgledom bude najljepši od čisto bijelog brašna, ali okusom obožavam sva tamna brašna i sjemenke. Stvarno sam ga radila na sto načina.

    OdgovoriIzbriši
  4. Mene je Dajana zarazila ovim hljebom, jer je prije par godina na Coolki , a potom u svom Baker's corner-u objavila ovaj recept. Otada , pravim raznorazne hljebove, ali ovaj je uvijek osudjen na uspjeh i pohvale. Odlična ideja za pirovo brasno .
    Pozdrav, Vesna

    OdgovoriIzbriši
  5. ovo je najbolji recept za kruh IKAD!

    OdgovoriIzbriši
  6. Danas sam pekla kruh po tvojem receptu i ispao je odličan. Zamijesila sam smjesu i pol, ali svejedno se skoro sve pojelo prije ručka. Drugi put pečem dva komada.
    Da li je u redu ako stavim link na tvoj recept kad ću o ovome pisati na blogu?
    Hvala u svakom slučaju i sve najbolje ti želim. Blog ti je odličan!
    Nisam sigurna da li mi je prvi komentar prošao, pa sam pisala opet ovaj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je što ovaj kruh i dalje oduševljava i uvijek ima nove obožavatelje :))
      A link u postu je okej, dapače.
      Hvala na lijepim željama, i tebi sve najbolje! Pozdrav! :)

      Izbriši