petak, 29. studenoga 2013.

Pogačice s čvarcima


Pogačice s čvarcima, krampogače ili čvarkuše pravi su hit u ovo doba godine. Kada je hladno i vani kiši ili sniježi, pogačice, tople i meke, pružaju onu finu utjehu i prizivaju sjećanja na djetinjstvo, na bake i mame...


Iza mene je radni vikend u Slavoniji, oni koji prate blog i na fejsu, to već znaju jer sam tamo podijelila nekoliko fotografija s lica mjesta  –  od čvaraka i kobasa do sarme, krofni i salenjaka.

U Zagreb smo se, nakon odrađene svinjokolje, vratili punog gepeka. ;)






Ove su pogačice tako savršeno mekane iznutra a hrskave izvana. Obzirom da se tijesto više puta preklapa, pogačice na kraju budu fino „razlistane“ po slojevima. Iako ih jako volim, pravim ih samo nekoliko puta godišnje, zato uživam u svakom zalogaju.

Kod pripreme dizanog tijesta bitno je da sastojci nisu hladni jer ono (za razliku od prhkog tijesta, npr.) voli toplu okolinu, pa osim sastojaka, dobro je da i prostorija u kojoj se radi bude topla.

Ostatke tijesta nemojte ni slučajno baciti! Samo ih skupite u male hrpice, lagano prstima spojite da tijekom pečenja ostanu kompaktne i pecite skupa s pogačicama.
Ovi ostaci su sjajni, još hrskaviji od pogačica :)





Potrebno je:
  • 500 g glatkog brašna
  • 1 paketić (40 g) svježeg kvasca 
  • 1 žlica šećera
  • 250-300 ml toplog mlijeka
  • 1,5 žličica soli
  • 1 žličica svježe mljevenog papra
  • 1 jaje
  • 1 žličica masti (svinjske, domaće)
  • 250 g mljevenih čvaraka
  • jaje i žlica vode, za premazivanje


  1. Čvarke sameljite.
  2. U manjoj posudici razmrvite kvasac, dodajte šećer i malo toplog mlijeka. Promiješajte i ostavite 10 minuta na sobnoj temperaturi da se napravi pjenica.
  3. Brašno  posolite, dodajte papar (po potrebi i više od navedenog, ja ga dodam odokativno, ali jakoo je važno da se papar dosta osjeti), promiješajte i u sredini napravite udubinu. Dodajte kvasac (pjenicu), jaje, mast i ostatak toplog mlijeka.
  4. Umijesite glatko tijesto i ostavite ga pokrivenog 10 minuta,  lagano premijesite i ostavite pokriveno još 30-40 minuta na toplom mjestu, da naraste.
  5. Kada je naraslo, tijesto prebacite na brašnom posutu radnu površinu i tanko razvaljajte. Po polovici tijestu rasporedite 1/3 mljevenih čvaraka pa preklopite drugim dijelom.
  6. Tijesto opet razvaljajte, nadjenite drugom trećinom mljevenih čvaraka i opet preklopite.
  7. Sada još jednom ponovite ovaj postupak, nadjenite tijesto preostalim mljevenim čvarcima, preklopite i rastanjite na približno 1,5 cm.
  8. Okruglom modlicom ili čašom vadite pogačice, složite ih na lim obložen papirom za pečenje. Razmutite jaje, dodajte mu žlicu vode i premažite pogačice (po želji, lagano ih posolite).
  9. Ostatke tijesta nemojte baciti već ih samo lagano spojite u male hrpice (nemojte ih više mijesiti) i pecite skupa s pogačicama.
  10. Pecite 20-30 minuta na 180-200°C.



Broj komentara: 12:

  1. mi ih doma radimo malo drugacije ali moramo probat i tvoj nacin :D (niki)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. imam i ja stari mamin recept koji je drukčiji od ovoga, mljeveni čvarci stavljaju se odmah u tijesto, pogačice ne budu ovako razlistane ali budu isto odlične i diiivno prhke. :)

      Izbriši
  2. Divni su,imam nešto čvaraka u frižideru baš bih ih mogla umijesiti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mljac. Prekrasno izgledaju i vjerojatno su prefini. Ja ih doma ne radim jer nemam domaćih čvaraka, a u trgovinama i mesnicama su mi preskupi.

    OdgovoriIzbriši
  4. Isprobano! Podjednako ukusne i tople i hladne. Jedva čekam da ih napravim i s našim čvarcima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i ja se veselim čvarcima (pa onda i pogačicama), ali načekat ću se još neko vrijeme ;)

      Izbriši
  5. Evo ih i kod mene isprobane, ne možemo stati jesti :) , odlične su, baš odlične ! Staviti ću ih i na blog, ali za koji tjedan, budu u posebnom izdanju :) Hvala ti na super receptu, tvoje pogačice mi predobro izgledaju !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala i tebi Branka :) Drago mi je da ti se sviđaju.

      Izbriši
  6. Pravila sam ih prošle godine i sad sam ih se opet sjetila...pravim ih opet za vikend...odlične su ☺ koliko dugo u pravilu mogu stajati?

    OdgovoriIzbriši
  7. Tanja odlične su 😊 pravit ću ih opet ovaj vikend 😋 Koliko dugo mogu stajati?

    OdgovoriIzbriši