petak, 7. ožujka 2014.

Bagels





Postoje jela koja kada vidim odmah poželim i sama napraviti - pa to i učinim, ali i ona koja, bez obzira na tu želju, godinama čekaju isprobavanje. 
Evo, ova peciva su iz te druge grupe. 
Vjerojatno sam s isprobavanjem toliko odugovlačila jer mi se činila komplicirana izrada, ono - kuhanje, pečenje.... ma daj, drugi put. 
I tako sto godina :lol 
Slično je bilo i s bavarskim perecima.

A onda odjednom nestane taj otpor i, kao i toliko puta ranije, skužim da zapravo uopće nije takva gnjavaža kako se dugo činilo ;)
Samo treba odvojiti malo više vremena, to da. 




Inače, ova peciva nastala su u Poljskoj još u 17. stoljeću, u Ameriku su stigla sa židovskim imigrantima a kasnije postala popularna u cijelom svijetu.
Specifičnog su i prepoznatljivog izgleda, pripremaju se u obliku prstena, vjerojatno iz praktičnih razloga jer su se prodavali najčešće nanizani na platnenu traku ili na drveni štap.

Ova peciva posebna su i po tome što se prvo kratko kuhaju u slanoj vodi pa tek zatim peku. Možda se priprema čini komplicirana (da, kao što sam gore napisala, i ja sam ih godinama odgađala isprobati ;)), ali vrijedi se potruditi jer je rezultat odličan.

Tradicionalno se peciva posipaju sezamon ili makom ali danas se pripremaju u bezbroj raznih kombinacija.
Mogu se jesti u slanoj ili slatkoj varijanti (najklasičnija je kombinacija s krem sirom i lososom), ja sam ih punila krem sirom i dimljenim sušenim kareom.




  • Sastojci:
(za 9 komada)
  • 600 g glatkog brašna
  • 7 g suhog kvasca
  • 4 žličice šećera
  • 2 žličice soli
  • 1 jaje
  • 2 žlice ulja
  • 300 ml tople vode
  • 1 jaje i žlica vode (za premazivanje)
  • mak i sezam (za posipavanje)
  • voda i sol (za kuhanje)



Priprema:


1. U malo tople vode otopiti kvasac i 2 žličice šećera. Ostaviti 10 minuta na toplom mjestu.
2. U većoj zdjeli pomiješati brašno, sol i ostatak šećera. Napraviti u sredini udubinu pa tu dodati jaje, ulje i pripremljeni kvasac. Dodavati vodu i umijesiti tijesto.
3. Tijesto ostavit pokriveno na toplom mjestu 15 minuta, kratko premijesiti, pokriti i ostaviti da se diže oko sat vremena.
4. Lagano premijesiti i podijeliti na 9 podjednakih dijelova. Svaki dio formirati u kuglu, pokriti i ostaviti 20 minuta na sobnoj temperaturi.
5. Svaki komad lagano u sredini probušiti prstom i nježno razvući tijesto, formirati u prsten. Opet ostaviti pokriveno 10ak minuta na sobnoj temperaturi.
6. U većem loncu zakuhati vodu, posoliti i kuhati peciva par minuta sa svake strane, dok ne narastu. Kako bi tijekom kuhanja peciva imala dovoljno mjesta i mogla rasti, kuhati odjednom najviše 3-4 komada.
7. Peciva vaditi velikom žičanom žlicom, dobro ocijediti i posložiti na lim obložen papirom za pečenje.
8. Umutiti jaje s malo vode pa premazati peciva i posuti ih makom i sezamom (sezam se može ranije malo tostirati na suhoj tavici, bit će intenzivnijeg okusa).
9. Peći u zagrijanoj pećnici 15 minuta na 200°C.








Broj komentara: 13:

  1. Prelijepo izgledaju. I ja se kao ti sto godina nakanjujem raditi ih

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Dajana :)

      Ima tog još na "popisu" haha, evo prvo što mi pada na pamet - sto godina se nakanjujem napraviti red velvet cake, i nikako pa nikako ;)

      Izbriši
  2. Obožavam sva peciva, al meni nekako to nikad dobro ne ispadne pa ih se više ne usudim ni raditi. Tvoja izgledaju odlično!

    OdgovoriIzbriši
  3. super recept...danas isprobano...uskoro i post na mom blogu :)

    OdgovoriIzbriši
  4. odlični su...još večeras ili sutra su ponovno kod mene u kuhinji :)

    OdgovoriIzbriši
  5. These are truly wonderful ideas in on the
    topic of blogging. You have touched some fastidious points here.
    Any way keep up wrinting.

    Also visit my weblog: inverter abb

    OdgovoriIzbriši
  6. You actually make it seem so easy with your presentation however I in finding this topic to be actually something that
    I think I would never understand. It sort of feels too complicated and
    extremely extensive for me. I'm looking forward to your
    subsequent submit, I'll try to get the cling of it!


    Also visit my site; botox warszawa

    OdgovoriIzbriši
  7. This is my first time pay a visit at here and i am in fact impressed to read everthing at single
    place.

    Here is my page ... fotograf śląsk

    OdgovoriIzbriši
  8. Danas sam napravila beaglse i jako su ukusni ,recept vam je zbilja odličan a pravila sam i cupcakes isto vaš recept i super super .

    OdgovoriIzbriši
  9. Odlično, hvala na povratnoj info :) Ako ste ih fotkali, možete mi poslati slike i ja ću ih objaviti na fejsu ;)
    Pozdrav! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. That is really fascinating, You are an excessively professional
    blogger. I have joined your rss feed and look forward to in search of extra of your excellent post.
    Also, I have shared your site in my social networks

    OdgovoriIzbriši