petak, 28. ožujka 2014.

Pita od limete / Key lime pie


Dobila sam od prijateljice jezikovu juhu, veli da rijetko objavljujem ovdje nove postove i da mrzi otvoriti blog nakon par dana i vidjeti isti, stari post. 
Da, da, znam da bih se mogla javiti i češće, evo, ide odmah jedan novi ;)

Već danima mi se po glavi vrte jagode, pa iako znam da to još nisu one prave i najslađe, mame me i teško mi je odoljeti im. Ipak...
Dok čekam prve slatke, domaće jagode, primila sam se onoga što nam je sada dostupno – citrusa.

Odlučila sam se za limetu a iskoristila sam je u ovoj finoj osvježavajućoj piti, poznatoj Key lime pie.

Nisam je radila u klasičnom kalupu za pite, već u kalupu za torte pa sam nakon skidanja obruča morala dosta pažljivo rezati pitu, ali ta podloga od keksa se i tako uvijek malo mrvi (barem meni ;)), bez obzira na kalup.




Pitu od limete pravim već dugo, recept  sam davno ovdje podijelila, samo sam tada koristila kupovno kondenzirano mlijeko (ima ga u Lidlu). Obzirom da je to mlijeko vrlo rijetko, odlučila sam ga sama napraviti.
Recept za brzo i jednostavno homemade kondenzirano mlijeko našla sam na Mirjaninom blogu - Cooking By Mirjana, samo sam prlagodila mjere. 




Kondenzirano mlijeko možete  brzo i jednostavno napraviti sami.


Za ovu pitu potrebno je:
  • 150 ml vode
  • 50 g šećera
  • 50 g maslaca
  • 200 g mlijeka u prahu
U blender stavite mlijeko u prahu. 
Zagrijte vodu, šećer i maslac. Kada proključa i maslac se otopi, dio tekućine ulijte u posudu s mlijekom u prahu pa kratko miješajte i polako dodajte ostatak tekućine. Miješajte dok smjesa ne postane glatka, gusta i bez grudica. Gustoću možete doraditi po želji, ako je pregusto dodajte još malo vrele vode, odnosno još malo mlijeka u prahu ako vam se smjesa čini jako rijetka.
Ovako pripremljeno kondenzirano mlijeko možete malo ohladiti i koristiti u nadjevu za pitu od limete ili još vruće uliti u čistu, steriliziranu staklenku i ohlađeno čuvati u hladnjaku.




Jako volim i okus ali i poseban, ugodan miris limete. Taj zeleni citrus koristi se kao dodatak raznim umacima i mesnim jelima, kod pripreme kolača, koktela i osvježavajućih pića, a ekstrakti i ulja limete koriste se u izradi parfema kao i u aromaterapiji.
Osim što je ukusna, limeta je bogata C vitaminom, ima snažna antibakterijka svojstva  a dokazano je da je antikancerogena,  te da snižava kolesterol.

Zato, iskoristimo limetu! :)






SASTOJCI

Za podlogu:
  • 250 g mljevenog keksa (petit beurre ili sl.)
  • 150 g maslaca
  • 1 žlica šećera


  1. Pomiješajte mljevene kekse sa šećerom i otopljenim maslacem pa tom smjesom obložite dno i stranice kalupa za tortu. 
  2. Stavite u zagrijanu pećnicu i pecite 10 minuta na 180°C.

Za nadjev:
  • 4 žumanjka
  • oko 400 ml kondenziranog mlijeka
  • 150 ml soka limete
  • naribana korica 2 limete
  • 200 ml vrhnja za šlag ili slatkog vrhnja
  • 1 žlica šećera


  1. Miješajte žumanjke pa dodajte kondenzirano mlijeko i nastavite miješati mikserom 3 minute. Dodajte sok i koricu limete i sve skupa miješajte još par minuta. Po želji, možete dodati i više soka limete (ovisno koliko je "jaka").
  2. Smjesu nanesite na podlogu od keksa i vratite u pećnicu na još 15 minuta.
  3. Izvadite pitu, ohladite i premažite tučenim slatkim vrhnjem ili vrhnjem za šlag.
  4. Pita se prije konzumiranja treba dobro ohladiti (najbolje je ostaviti je tijekom noći u hladnjaku). 
  5. Ohlađenu pitu pažljivo izvadite iz kalupa i poslužite.









Broj komentara: 7:

  1. Obožavam je! I ja sam je pravila na više načina. I limetu volim jako... uz slana i slatka jela. Baš ti je lepo ispala.

    OdgovoriIzbriši
  2. krasna je! radila sam od limuna, ali nikad od limete, vjerujem da je okus još bolji!

    OdgovoriIzbriši
  3. Divna je! Meni je rta pita već dugo na spisku za probati, ali još nikako. Baš divno izgleda... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlično izgleda!
    Imala sam nekih problema sa domenom pa sam sada na novoj adresi:
    http://www.thursdaycooking.com.hr/
    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  5. Baš prigodna za proljetna druženja! Jedva čekam da isprobam recept! :)

    OdgovoriIzbriši